טיול מונגש ליוון

אודיסיאה – מטאורה – סלוניקי – יוון .

אז מה היה לנו? בין טיול ברחובות יוון, שווקים, מקומיים, טברנות ואוכל טוב הספקנו גם לצאת לשייט, לראות את המפלים המדהימים ועוצרי הנשימה שבהם מתהדרת אודיסאה (שם הבתים בנויים על נהרות), ביקרנו במנזרים התלויים במטאורה ואיך אפשר בלי קצת יהדות וחזרה לשורשים? בסלוניקי יש בית כנסת מושקע ויפיפה בו ביקרנו והקשבנו למדריך הטיולים שהצטרף אלינו כשסיפר נו את ההיסטוריה המעניינת. ועוד ועוד ועוד!
התברכנו באווירה טובה ומהנה החל מהחבר’ה הטובים שיצאו אתנו, דרך מדריך הטיולים ועד הנהג המשעשע.

שייט סלוניקי

הטיול שלנו החל בסלוניקי, נחתנו ביום חמים ונעים בשדה התעופה בעיר ומשם נסענו להתמקם במלון פופולארי בעל חמישה כוכבים בעיר. סלוניקי, היא העיר השנייה בגודלה ביוון ואחת מערי הנמל החשובות בה. היא ממוקמת במחוז מרכז מקדוניה ונקראת באופן לא רשמי “בירת מקדוניה” יצאנו לטייל ברחובות, לראות את המקומיים, את המגדל הלבן בסלוניקי אשר הוקם בסלוניקי על ידי השלטון העותמאני במאה ה-13 כמבצר להגן על החזית הימית של האזור. עם הזמן הפך לכלא וב-1826 אף בוצע טבח ביניצ’רים כלואים בהוראת מחמוד השני, אז קיבל המגדל את הכינוי “מגדל הדמים”. לאחר הכרזת העצמאות של יוון סויד המגדל, כסמל למחיקת השלטון הטורקי

משם המשכנו לטייל בטיילת שמתהדרת בעגלות אוכל רחוב ונהנינו משייט סביב העיר משם ראינו את האתרים בהם נבקר ובאחרים, שתייה, מוזיקה טובה, אוכל טוב וחברים בסירה מסוגננת ומקסימה.

אודסיה

טברנה – כי איך אפשר להגיע ליוון ולא לטעום מהתרבות, מהמאכלים הייחודיים, השירים המתנגנים על הבוזוקי, וכמובן האלכוהול המקומי הטוב ביותר הרי הוא אוזו, יצאנו לערב שכולו יווני מסורתי!.

טברנה

ביקרנו בצפון יוון, אודיסאה הנמצאת במרחק של כשעה מהעיר סלוניקי. המקום מתהדר במפלי המים הנשפכים ממש בתוך העיר, ניתן ללכת תחת מפלי המים ולחזות בהם ממספר נקודות לאורך מסלול ההליכה. העיר בנויה בצורה כזו שבה הנחלים הזורמים בתוך עיר ומתרכזים כולם למפל אחד גדול. הקשבנו למדריכה שלקחה אותנו דרך המפלים הרבים, העצים שנשתלו לפני שנים ולהם סיפורים יוצאי דופן, עצי הדובדבנים האדומים והמתוקים מהם טעמנו, בתים עתיקים, ומיני גן חיות ששם ראינו חיות מגניבות ולא שגרתיות, ועוד. במשך היום טיילנו בעיר, אכלנו ארוחת צהריים במסעדה מקומית ונהנינו מקניות בשווקים המקומיים לפני שחזרנו למלון.

מטאורה

במשך הטיול, ביקרנו בין היתר גם במטאורה (“אמצע השמים”) כשמם כן הם, מנזרים אורתודוקסיים, תלויים, עוצרי נשימה, שמאחוריהם סיפור היסטורי שובה לב אודות הנזירות שחיות במקום, סיפור אשר שמענו מפי מדריך טיולים דובר עברית שהתלווה אלינו למקום. נסענו במעלה עירייה ציורית אל קצה ההרים שם ממוקמים המנזרים. מנזרי מטאורה ראשיתם בתקופה הביזנטית המאוחרת וחלקם ממשיכים להתקיים עד לימינו. בזכות תופעות הטבע המרהיבות והנדירות והתרבות הייחודית של מטאורה, הוא הוכרז בשנת 1988 כאתר מורשת עולמית. במקרה זה יש עוד הרבה לספר על החוויות, הרוחניות, העוצמות, הסיפורים שיש למקום להציע אך התמונות מדברות בעד עצמן.

יהדות סלוניקי

ביקרנו בבית הכנסת בסלוניקי אשר מתוחזק על ידי הקהילה, שמענו את סיפורה, בלינו לילה ליד הפסנתר עם שירים של ארץ ישראל, רקדנו, שתינו, נהנינו ממסעדות ברמה טובה ולא נשכח את הביקור בבית חב”ד. אפשר להמשיך ולפרט עוד המון אך.. אנו ממליצים לבקר בדף הפייסבוק שלנו “מוטוריטי- אימוני כושר, נופש ופנאי לאוכלוסיות מיוחדות” ולהירשם כבר עכשיו לטיול הבא, לחוות איתנו את החוויות, לא דרך תמונות אלה את הדבר אמיתי! הנאה מובטחת!